TRANS YAĞLAR ÇOK ZARARLIDIR ÇÜNKÜ…

 

TRANS YAĞLAR ÇOK ZARARLIDIR ÇÜNKÜ…
sıhhatimize ciddi negatif tesirleri var olan Trans yağlar, sıhhatli hayatı bir değil bir hayli noktada tehdit ediyorlar. bedenin temizleyemeyeceği miktarlarda serbest kökten imalatına sebep oldukları ve her şeyden önce oksidatif stres yükünü arttırdıkları için kanser nedeni olabiliyorlar. Trans yağların damar sertliği ile direk irtibatlı olduklarını gösteren çok sayıda kanıt de var: Damar sıhhatini pozitif istikamette etkiledikleri bilinen HDL kolesterolü azalttıkları, olumsuz istikamette etkileyen zarar veren LDL kolesterolü oksitleyerek daha da zehirli hale geldikleri biliniyor.
Yaşlılıkla ilişkili dejeneratif hastalıkları tahrik ettikleri yaşlanmayı hızlandırdıkları kanısı de yaygın. Bu kanısı destekleyen çok sayıda ilmi belirtiye sahibiz.

NEDENİ NEDİR?
Neden bu yağların bu kadar tehlikeli olduklarını açıklamak gerekirse; bir benzerlikle irtibatlı gibi görünen moleküler, sıhhate faydalı omega-3 yağlarının kimyasal yöntemine trans yağların kimyevi yöntemleri çok benzemektedir.
Bu benzerlik sebebiyle de trans yağlar hücrelerin zarlarında omega-3 yağlarının yerleştikleri alanlara yerleşiyor, o bölgeleri sanki işgal ediyor.
Bu işgal hücre duvarının ihtiyaç duyduğu omega-3 yağlarının o bölgeye yerleşmesini engellediğinden hücrelerin normal çalışabilmeleri engellenmiş oluyor, duvarları sertleşiyor, esneklikleri kayboluyor, yapısal bütünlükleri zarar görüyor. Bu vaziyete düşmüş bir hücrenin hasta olması ise son derece kolay oluyor.

HANGİ BESİNLERDE VARDIR?
Trans yağların en zengin olduğu yiyecekler fast food ürünler. Çocuğunuza keyifle yedirdiğiniz her türlü fast food (bilhassa de kızartılanlar) ürün hemen hemen birer trans yağ bombası. Kızartmalar da tam trans yağ deposu gibi kabul edilebilir. Yeni yollarla miktarlar azaltılsa da margarinlerin trans yağ oranı diğer yağlardan fazla oluyor. Arıtılmış edilmiş bitkisel yağlarda da trans yağ miktarı fazla. Tekrar tekrar kullanılan, açıkta bırakıldığı için havayla, ışıkla temasına müsaade verilen yağlarda da trans yağ imalatı artıyor.
Şayet sıhhatinize ehemmiyet veriyorsanız kaliteli yağlar tüketin.
İyi ve kaliteli yağlar miktarları mübalağa edilmezse şayet sıhhatinize zarar değil, yarar verir.
Hem de bunlarından bazıları -mesela omega-3 yağları- sıhhatiniz için elzemdir.
İsterseniz iyi yağların hangileri olduğunu bir defa daha anımsayalım: Omega-3’ten zengin yağlar iyi yağlardır. Soğuk pres yolu ile ele geçirilmiş sızma zeytinyağı iyi bir yağdır. Otlaklarda serbest olarak dolaşıp yayılarak yaşayan hayvanlardan ele geçirilen tereyağı iyi bir yağ kabul edilebilir. Fındık yağı, keten tohumu yağı, ceviz yağı iyi yağlar grubu içine alınabilir.

close

E-Bültenimize Abone Olun!

İstenmeyen posta göndermiyoruz! Daha fazla bilgi için gizlilik politikamızı okuyun.