NEDEN YEMEKTEN ÖNCE TATLI YENMELİ?

Journal of Clinical Investigation dergisinde yayımlanan bir araştırmanın sonuçlarına göre tatlının ana yemekten önce yenmesi kişiyi zayıflatabilir…
Tatlı birçoğumuzun yerken suçluluk hissettiği fakat yemeden de duramadığı bir tutkudur. Yemekten sonra tatlı ikram etmek de neredeyse gelenek halini almıştır. Hiçbir şey bulamıyorsa mutlaka meyve yer tatlı bağımlıları… Peki, tatlı ne zaman yenmeli? Tatlı yiyerek zayıflayabilinir mi?
İngiliz bilim adamlarının fareler üzerinde yaptığı bir araştırma, yemeğe tatlıyla başlamanın iştahı kestiğini, dolayısıyla da kilo vermeye yardımcı olabileceğini gösterdi.
Beyindeki glikokinaz enziminin ne kadar glikoz alındığını izlediğini belirten bilim adamları, fareleri 24 saat aç bırakarak aç kalan farelerde glikokinaz enziminin etkinliğini test etti. Aç farelerde glikokinaz enziminin çok daha etkin hale geldiği görüldü.
Glikoz düzeyi azsa beynin bedene daha fazla şekerli madde yeme sinyali gönderdiğini açıklayan bilim adamları, ilk olarak tatlı yiyeceklerin yenmesinin beynin yeterince glikoz alındığını anlamasını sağlayacağına dikkati çekti.
ana yemeğin sonunda yendiğinde ise beynin glikoz limitinin dolduğunu anlamasının zaman aldığı vurgulandı.
Bu durum gösteriyor ki; bazı kişiler doğal olarak daha fazla glikokinaz ürettiklerinden tatlı yiyeceklere diğerlerinden daha az direnebiliyor.
Peki ya, yemekten sonra meyve yemek ne kadar doğru?
Meyve şekeri fruktozdur. Yemek sonrası vücudun insülin seviyesi çok yükselir. İnsülin şeker moleküllerinin yağa dönüşümünü sağlar. Fruktozun yağa dönüşmesi glikozun dönüşmesinden çok daha kolaydır. O yüzden yemek sonrası mümkünse bir süre şekerli şeyler yenmemeli, illa yenecekse de bu meyve olmamalıdır.

close

E-Bültenimize Abone Olun!

İstenmeyen posta göndermiyoruz! Daha fazla bilgi için gizlilik politikamızı okuyun.