Glikoz İçeren Besinler

Glikoz İçeren Besinler
Birçok sebze ve meyve, tam tahıllar, baklagiller ve pirinç ile patates gibi nişastalı besinler, yapılarında doğal olarak glikoz bulunduran gıda kaynaklarıdır. Bu doğrultuda, glikoz içeren bazı besinler aşağıda belirtildiği şekildedir;

1. Kuru Meyve:
Kuru meyvelerin bir çoğu ama özellikle de, kuru üzüm, kuru kayısı, kuru erik, hurma ve kuru incir, glikoz bakımından zengin olan kuru meyvelerdir. Bu bahsi geçen kuru meyvelerin içermiş oldukları glikoz miktarları ise şu şekildedir;
Kuru üzüm: 1 paket → 45 gram glikoz
Kuru kayısı: 1 kase → 45 gram glikoz
Hurma: 1 kase → 35-45 gram glikoz
Kuru erik: 100 gram → 38 gram glikoz
Kuru incir: 1 kase → 37 gram glikoz

2. Bal:
Yapısı gereği, doğal bir antibiyotik etkiye sahip olan bal, aynı zamanda iz miktarda da olsa, vitamin ve mineral içermektedir. Bundan dolayı da bal, asırlardır bir şifa kaynağı olarak görülmüştür. 100 gram balın içermiş olduğu glikoz miktarı ise 35 gramdır.

3. Şeker ve Şeker Ürünleri:
Şeker ve şeker ürünleri, yoğun şekilde glikoz içermektedirler ve vücuda alındıkları anda, hızlı bir şekilde kana karışmaktadırlar. Glikoz içeriği en yüksek miktarda olan şekerlemeler ise, şuruplar, toz şeker (çay şekeri), pudra şekeri, sert ve kaynatılmış şekerler ile diğer şekerleme türlerinden oluşmaktadır.

4. Hazır Bebek Mamaları:
Bebeklere enerji sağlaması ve karınlarının doyurulması amacı ile verilen hazır bebek mamaları, oldukça yüksek miktarlarda glikoz içermektedir. Buna göre, 100 gram bebek mamasının içermiş olduğu glikoz miktarı 57 gramdır.

5. Enerji İçecekleri ve Alkolsüz İçecekler:
Hem enerji içecekleri hem de alkolsüz içeceklerin yapısında glikoz bulunmaktadır. Bu gibi içeceklerin yapısında bulunan glikoz molekülleri ise genellikle doğallıktan uzak ve işlem görmüş formdadır. 100 gram enerji içeceği ya da alkolsüz içeceğin içermiş olduğu glikoz miktarı ise 10 ila 20 gram arasında değişmektedir.

6. Şeker Kamışı:
Ülkemiz topraklarında, iklim şartları nedeni ile tarımı yapılamayan şeker kamışı, tropikal ve yarı tropikal bölgelerde yetişmektedir. 100 gram şeker kamışının içermiş olduğu glikoz miktarı ise, 11 gram değerindedir.

7. Taze Sıkılmış Meyve Suyu:
Taze sıkılmış meyve suyu çeşitlerinin çoğu, glikoz içeriği bakımından zengindir. Özellikle de, üzüm suyu, mango suyu ve nar suyu gibi taze sıkılmış meyve suları, zengin glikoz kaynağı besinlerden bazılarıdır. Taze üzüm suyu, taze mango suyu ve taze nar suyunun içermiş oldukları glikoz miktarları ise, 100 gram değerlerine karşılık, 20 gram civarındadır.

8. Barbunya:
Kulağa tuhaf gelebilir ama barbunya, yapısında bir miktar glikoz bulundurmaktadır. Üstelik, barbunyanın yapısında bulunan glikoz şekeri doğaldır ve rafine glikoz kaynağı besinlere göre de daha besleyicidir. Buna göre, 1 kase barbunyanın içermiş olduğu glikoz miktarı ise, 0,5 gram değerindedir.

9. Glikoz İçeren Diğer Besinler:
Hem doğada doğal şekli ile hem de rafine edilmiş ürünler şekli, çok fazla sayıda glikoz kaynağın besin bulunmaktadır. Bu gibi glikoz bakımından zengin gıdalar tüketilirken, doğal glikoz kaynağı besinlerin seçilmesi tavsiye edilmektedir. Bu durumda, glikoz içeren diğer bazı besin maddeleri ve bu besin maddelerinin bir kısmının içermiş olduğu glikoz değerleri aşağıda belirtildiği şekildedir;
Buğday ekmeği: 1 dilim → 0,5 gram glikoz
Brokoli: 1 kase → maksimum 0,5 gram glikoz
Tatlı patates: 1 kase → maksimum 0,5 gram glikoz
Shiitake mantarı: 1 kase → maksimum 0,5 gram glikoz
Salatalık: 1 kase → maksimum 0,5 gram glikoz
Badem: 1 kase → maksimum 0,2 gram glikoz
Kaju: 1 kase → maksimum 0,2 gram glikoz
Fıstık: 1 kase → maksimum 0,2 gram glikoz
İşlenmemiş ham süt
Üzüm
Reçel çeşitleri
Salata sosları
Kahvaltılık gevrek
Çikolata

close

E-Bültenimize Abone Olun!

İstenmeyen posta göndermiyoruz! Daha fazla bilgi için gizlilik politikamızı okuyun.