تقديم طلب للافتتاح فرع

Franchise (veya franchising), bir sistem ve markanın imtiyaz hakkı sahibinin, belirli süre, koşul ve sınırlar içinde, işin yönetim ve organizasyonuna ilişkin sürekli disiplin ve destek sağlayarak, belirli bir bedel karşılığında, bağımsız yatırımcılara sistem ve markasını kullandırmasına dayanan, uzun vadeli ve sürekli bir iş ortaklığıdır.

• Mevcut yatırımları olan bir işletmenin sistemine ait teknikleri ve prosedürleri kullanmak mümkün olmaktadır.
• Marka ile birlikte hazır standartlara ve kaliteye kolayca sahip olunmaktadır.
• Franchise alan işletmeye eğitim hizmetleri sağlanmaktadır.
• Kaliteli personel bulma, işe alma ve yetiştirme konularında franchise veren işletmenin tekniklerinden yararlanılmaktadır.
• Mali, ticari ve personel konularında sağlanan destekle, teknik işlevlere ağırlık verilip başarı şansı arttırılmaktadır.
• Risk ve işletmecilik sorunların, paydaşlık yaklaşımı içerisinde minimize edilmesi için çaba gösterilmektedir.
• Franchise veren işletmenin mali ve hukuk danışmanlarından yararlanılmaktadır.
• Franchise veren işletmenin sürekli olarak yaptığı araştırma ve geliştirme çabalarından yararlanılmaktadır.
•  İşletmeler için Kurumsal Kaynak Planlama fonksiyonları mümkün olmaktadır

Kar marjı yüzde 30’lara varan usba, gıda sektörünün en gözde yatırım araçlarından. Usba Baklava markası ile ilk olarak İstanbul’da şube ile yola çıkan ve kullandığı farklı teknik, özel olarak üretilen baklava çeşitleri ve yöresel lezzetleri ile kısa zamanda herkes tarafından benimsenmiştir. İstanbul’da büyümeye başlayan USBA Franchise sistemiyle Türkiye’nin tüm şehirlerine yayılmayı planlamaktadır.

USBA Baklava, franchising koşulları ile yatırımcısına büyük kolaylıklar sağlıyor. Ekonomik yatırım şartları, gıda sektörüne adım atmak isteyen girişimcileri usba baklavayı tercih etmelerini sağlıyor. Usba baklava, yeniliklere açık kimliğinin bir parçası olan geniş vizyonu ve baklavada tüm şubelerinde aynı standardı yakalama amacı ile kendi bünyesinde araştırma geliştirme kadroları kurmuştur. Yine değerli müşterilerine en kaliteliyi sunmak için tüm ham maddeleri kendi kontrolünde tedarik etmektedir. Profesyonel yönetimi, tecrübeli kadrosu, kurumsal yapısı ile yatırımcıya güven teşkil eden marka, oldukça karlı bir iş olanağı sunuyor.
Geleneksel lezzetimiz olan baklavayı usba adıyla özdeşleştirerek sevilerek tüketilen bir ürün haline getirmektir. Uzun çalışmalar sonucu oluşturulan know-how’ını yatırımcısı ile paylaşarak birlikte hızlı ve sağlıklı büyüyor.
Yatırımcıdan beklenen markanın değerlerinin korunması ve geliştirilmesi noktasında birlikte hareket etmek… Gıda sektörünün gerektirdiği uzun çalışma saatlerine uyum sağlamak, markanın olmazsa olmazları hijyen, sağlıklı hammadde ve ürünler, müşteri memnuniyeti gibi standartlara riayet de olmazsa olmazlar arasında.

Usba baklava, bayilik sözleşmesi imzaladığı andan itibaren yatırımcının üzerinden desteğini çekmiyor. Verdiği destekler arasında, tüm personelin temini, eğitimleri, tüm sarf malzemelerinin temini, yıl boyu devam eden reklam ve PR çalışmaları bulunuyor. Usba sürekli gerçekleştirdiği denetlemelerle tüm şubelerinde kalite standardını aynı düzeyde tutuyor.

Usba Franchising sisteminde 3 adet konsept mevcuttur. Her konseptin özellikleri ve uygulama alanları ayrışmıştır. Ayrıca her bir konsepte dair kriterler de bir birinden farklıdır.

1- Mağaza

Usba Mağaza konsepti olarak tanımlanan mekan bağımsız bir işyerinden oluşur ( kiralık veya özmal) Usba Mimarı tarafından çizilecek proje mağazanın ölçüleri (Röleve) esas alınarak uygulamada konseptin bütünlüğünü ortaya koyacak şekilde hazırlanacaktır. Projeye bağlı kalmak kaydıyla Uygulama Franchisee’nin inisiyatifine bırakılmıştır. Alt Franchising her mağaza için sadece tek sefere mahsus bir giriş ücreti belirlenmiştir. Sözleşmede yazılı teminat alternatiflerinden birisi mutlaka sağlanmalıdır. Mimari proje ve usba ürün hareketlilik, satış, sipariş gibi faaliyetlerin takibi için oluşturulacak yazılım ücreti franchising tarafından karşılanacaktır. Alt Franchising sözleşmesi imzalanmak suretiyle gerçekleşecek bu işbirliğinde ürün tedarik ücretleri %25-35 kar marjı ortalaması ortaya koyacak şekilde oluşturulmuştur. Kutu, Çanta, Poşet, Tepsi Kutusu gibi sarf malzemelerinden ücret alınmamakta, ekstra ambalaj malzemeleri ve diğer marka sarf malzemeleri tedarik fiyatı üzerinden temin edilecek ve hiçbir kar beklentisine konu olmayacaktır. Lojistik ve Taşıma ücreti ürün ücreti haricinde tutulmaktadır. Baklavaların gönderildiği tepsiler ise depozitolu sayılacaktır. İade edilen tepsiler birim başına belirlenmiş tedarik ücretleri bazında mahsuplaşılacaktır. İlk sözleşmede 5 sene için geçerli olan işbirliği iki tarafın rızası dahilinde kendiliğinden uzayacaktır. Aynı mağaza için tekrar bir giriş ücreti alınmamaktadır. Ciro üzerinden bir pay alınmamaktadır.

2- Kiosk

Usba Kiosk olarak tanımlanan, AVM ve benzeri iç ve dış mekanlar için tasarlanmış bu konsept taşınabilir bir mekan olarak tanımlanmaktadır. Usba tarafından dizayn edilen ve üretilen kiosk konseptinde avantajlı bir yatırım maliyeti sunulmaktadır. Tek sefere mahsus bir giriş ücreti belirlenmiştir. Sözleşmede yazılı teminat alternatiflerinden birisi mutlaka sağlanmalıdır. Mimari proje ve usba ürün hareketlilik, satış, sipariş gibi faaliyetlerin takibi için oluşturulacak yazılım ücreti franchising tarafından karşılanacaktır. Alt Franchising sözleşmesi imzalanmak suretiyle gerçekleşecek bu konsept dahilinde ürün tedarik ücretleri ayrıca belirlenmiştir. Kutu, Çanta, Poşet, Tepsi Kutusu gibi sarf malzemelerinden ücret alınmamakta, ekstra ambalaj malzemeleri ve diğer marka sarf malzemeleri tedarik fiyatı üzerinden temin edilecek ve hiçbir kar beklentisine konu olmayacaktır. Lojistik ve Taşıma ücreti ürün ücreti haricinde tutulmaktadır. Baklavaların gönderildiği tepsiler ise depozitolu sayılacaktır. İade edilen tepsiler birim başına belirlenmiş tedarik ücretleri bazında mahsuplaşılacaktır. İlk sözleşmede 5 sene için geçerli olan işbirliği iki tarafın rızası dahilinde kendiliğinden uzayacaktır. Aynı konsept için tekrar bir giriş ücreti alınmamaktadır. Ciro üzerinden bir pay alınmamaktadır.

3- Corner

Usba Corner olarak tanımlanan ve var olan bir konsept yada mekanın içerisine dahil edilen uygulamada yatırımcıya konseptin içerisindeki ürünleri Usba markası ile satış imkanı yaratmaktadır. Tek sefere mahsus bir giriş ücreti belirlenmiştir. Sözleşmede yazılı teminat alternatiflerinden birisi mutlaka sağlanmalıdır. Alt Franchising sözleşmesi imzalanmak suretiyle gerçekleşecek bu konsept dahilinde ürün tedarik ücretleri ayrıca belirlenmiştir. Kutu, Çanta, Poşet, Tepsi Kutusu gibi sarf malzemelerinden ücret alınmamakta, ekstra ambalaj malzemeleri ve diğer marka sarf malzemeleri tedarik fiyatı üzerinden temin edilecek ve hiçbir kar beklentisine konu olmayacaktır. Lojistik ve Taşıma ücreti ürün ücreti haricinde tutulmaktadır. Baklavaların gönderildiği tepsiler ise depozitolu sayılacaktır. İade edilen tepsiler birim başına belirlenmiş tedarik ücretleri bazında mahsuplaşılacaktır. İlk sözleşmede 5 sene için geçerli olan işbirliği iki tarafın rızası dahilinde kendiliğinden uzayacaktır. Aynı konsept için tekrar bir giriş ücreti alınmamaktadır. Ciro üzerinden bir pay alınmamaktadır.

Usba baklava ailesine katıldığınızda;

  • Ana firmanın desteğiyle tanınmış ve başarılı olmuş bir marka ile işe başlar
  • Hazır müşteri kitlesi edinir
  • Girişimcinin riski minimize edilir
  • Yatırım ve işletme danışmanlığı sağlanır
  • Hukuki danışmanlık sağlanır
  • Daha fazla reklam ve promosyon imkanı elde eder
  • Bölgesel haklar nedeniyle rekabete karşı korunur
  • Kendi işini kurmuş olur ve sahiplenir
  • Yatırımcısını bilgi birikimi ve tecrübesini aktararak sisteme dahil eder,
  • Yatırımcı kendini ispat etme ve tanıtma çabalarından kurtulup düşük giderlerle etkin reklam sağlar,
  • Mal ve hizmet standartlarında süreklilik ve yüksek kaliteye ulaşılır,
  • Markasının sağladığı sadık müşteri kitlesi, satış artışı ve saygınlık sonucu hızlı ciro ve kar artışına ulaşılır,
  • Profesyonel ve eğitimli operasyon kadrosunun devamlı desteğine sahip olunur,
  • Yatırımcı markanın yüksek algı düzeyi sayesinde, rekabetçi fiyatlandırmadan, taklitlerden ve rakiplerden avantajlı olur.
  • Mağaza inşaat süresince tedarik malzemelerin sağlanması için yardımcı oluyoruz.
  • Ambalaj desteği veriyoruz.
  • Ürün haricinde hiçbir malzeme ve uygulamayı gelir kalemi olarak görmüyoruz.
  • Doğru yer seçimi & fizibilitesinin yapılmasını sağlıyoruz.
  • Personel işe alma ve açılış öncesi eğitimi sürecinde destek veriyoruz.
  • Bilgi ve danışma hizmeti veriyoruz.
  • Genel ve lokal pazarlama desteği sağlıyoruz.
  • Mal ve hizmet standardını sağlamayı aynı zamanda bir misyon olarak görüyoruz.
  • Ekipmanların ve ürünlerin sürekli güncelleştirilmesi politikasına sahibiz. (AR-GE) Bölge koruma sistemi uyguluyoruz.

Ailesinin bir parçası olmak istediğinizde, bugünden başlayarak açılış gününe kadar atacağınız tüm adımları aşağıda görebilirsiniz.

1. Başvurunun yapılması ve Değerlendirme

İnternet dışında telefon ve posta yoluyla başvuru yapılabilir. Tarafımıza ulaşan başvuru, en geç iki gün içinde Franchising Bölümü tarafından değerlendirilir. Gerekli incelemelerin tamamlanmasının ardından iki gün içinde Franchising Bölümü tarafından franchise adayına randevu verilerek, yüzyüze görüşme yapılır. Bu görüşmede franchise adayına sisteme katılım ile ilgili detaylı bilgiler verilir.

2.Değerlendirilme ve Fizibilite Raporu’nun Paylaşılması

Başvurunuz olumlu bulunduğu takdirde, iki gün içinde mağaza için düşündüğünüz emlak ziyaret edilerek, yerinde değerlendirme yapılır. Aday emlağın fizibilitesi bir gün içinde Franchising Bölümü tarafından yapılır. Bölgenin özellikleri, avantaj ve dezavantajları belirlenir. Yapılan fizibilite sonucu hazırlanan rapor olumlu veya olumsuz iki gün içinde franchise adayı ile paylaşılır.

3.Franchise Sözleşmesi’nin İmzalanması

Franchising sözleşmesinin hazırlanıp imzalanması için gerekli evrak listesi franchise’a verilir. Evrak prosedürünün tamamlanmasından sonra beş yıllık Franchising Sözleşmesi imzalanır. İmza ile eş zamanlı olarak USBA baklava ve cafe gıda san. tic. ltd. şti. adına açılmış banka hesabına franchise bedeli yatırılır ve mimari proje için mimari çizim  adımına geçilir.

4.Mimari Projenin Çizilmesi ve Uygulamanın Başlatılması

Sözleşmeden bir gün sonra Mimar veya Franchise röleveyi alır ve uygulanacak konsept belirlenir. En kısa sürede mimari proje çizimi tamamlanır. (Proje çizimi sadece usba mimari ekip tarafından yapılır.) Mimari uygulama tercihi Franchise’a aittir. Talebi halinde Usba Mimari ekibi tarafından uygulama ön görülecek şartlar çerçevesinde yerine getirilir.

5.Personel Alımı ve Eğitim

Açılacak mağazası için gerekli eleman listesi ve nitelikleri Usba İnsan Kaynakları Bölümü tarafından belirlenir. İşletmeci başta olmak üzere tüm ekibin eğitimleri eğitim danışmanımızın gözetimi ve takibinde 2 günde tamamlanır. (Gerekli görüldüğü takdirde personel alımı İnsan Kaynakları tarafından yapılabilir.)

6.Reklam ve Tanıtım Malzemelerinin Hazırlanması Ve Açılış

Açılıştan önce usba mağazasına ait broşür, magnet, tanıtım föyü vb. basılı reklam malzemeleri usba tasarım ekibi tarafından belirlenip basılı olarak mağazaya teslim edilir. Mağaza açılmadan 1 gün önceye kadar ilk siparişler üretim tarafından girişimci adına hazırlanıp sevk edilir. Açılış öncesi operasyon ekibi tarafından kontrol edilip açılmaya hazır olan mağaza destek ekibi ile beraber satışa başlar.





    close

    E-Bültenimize Abone Olun!

    İstenmeyen posta göndermiyoruz! Daha fazla bilgi için gizlilik politikamızı okuyun.